What's new

screamer pipe

Joined
14 May 2007
Messages
180
Reaction score
0
Points
0
Location
Southampton, UK
hi everyone!

just wondering if anyone knew where i could get a screamer pipe for my s15? i dont really wanna go down the shipping from japan job as i dont really know what im doing!??! will i need to pay any hidden extras etc??
is there anyone in the uk you guys could recomend?

ta very much

rich
:wave:
 
Joined
20 October 2006
Messages
152
Reaction score
0
Points
0
Age
46
Location
Poole Dorset
Website
www.gtiroc.com
Country
hi everyone!

just wondering if anyone knew where i could get a screamer pipe for my s15? i dont really wanna go down the shipping from japan job as i dont really know what im doing!??! will i need to pay any hidden extras etc??
is there anyone in the uk you guys could recomend?

ta very much

rich
:wave:

Do you have an uprated Manifold and turbo setup already???? External wastegate??

J.
 
Joined
14 May 2007
Messages
180
Reaction score
0
Points
0
Location
Southampton, UK
hmm no....not yet, are you gonna tell me i need to have that in place before i can get a screamer pipe?
:confused:
 
Joined
20 October 2006
Messages
152
Reaction score
0
Points
0
Age
46
Location
Poole Dorset
Website
www.gtiroc.com
Country
hmm no....not yet, are you gonna tell me i need to have that in place before i can get a screamer pipe?
:confused:
Yup :thumbs: A screamer pipe is essentially a pipe that vents the turbo wastegate to the atmosphere when desired boost is reached. The Stock turbo runs an internal wastegate which vent the gas into the exhaust where as on uprated Tubby's you have the option of external wastegate and screamer pipe :thumbs:.

Ive just read that back and im not sure its made sense :wack:

Anyhow, remember, screamer pipes are DAMN LOUD when the waste gate opens up!!! I think they sound great on other peoples cars, good fun when out in someones elses car, but personally I could never live with one on my own! Most people I know who have had them have resorted back to internal wastegate turbos or have plumbed the screamer pipe into the exhaust to shut the things up!! :annoyed::annoyed:

If you do want one tho, its new tubby, new Manifold, external wastegate, turbo elbow and so on. All expensive stuff. The screamer pipe is the cheap easy bit as its just what it says, a peice of pipe attached to the wastegate.

:thumbs:

J.
 
Joined
14 May 2007
Messages
180
Reaction score
0
Points
0
Location
Southampton, UK
well thats poo-pood that idea then!
yeah, i did understand the first bit of your reply, i knew what they were but i didnt realise i needed to uprate the turbo etc, and i cant afford to do that right now!
oh well, back to the drawing board for me!
cheers though

:wave:
 
Joined
20 October 2006
Messages
152
Reaction score
0
Points
0
Age
46
Location
Poole Dorset
Website
www.gtiroc.com
Country
well thats poo-pood that idea then!
yeah, i did understand the first bit of your reply, i knew what they were but i didnt realise i needed to uprate the turbo etc, and i cant afford to do that right now!
oh well, back to the drawing board for me!
cheers though

:wave:
lol

im just glad I made sense!!!!! :wack:

My cunning plan involves finishing the chassis first :thumbs: Then my even bigger cunning plan for the engine comes after that :wack:

If however you do wanna spend then get it resprayed pewter cause as everyone on here will tell ya thats a garunteed (sp) 50bhp increase :thumbs:

J.
 
Joined
14 May 2007
Messages
180
Reaction score
0
Points
0
Location
Southampton, UK
not another SILVER one......:no::no::no:

blue is best!!!!!

blue = coouel...(cool) see, it nearly rhymes and everything!!

:wave:
 
Joined
1 June 2006
Messages
1,254
Reaction score
0
Points
0
Age
38
Location
Kettering
you can get turbo elbows that have a section that goes into the turbo housing that "block" the passage of the wastegate into the exhaust, then has a venting pipe....



 

Nicely

Moving on...
Founder of S15OC
Joined
26 October 2005
Messages
8,000
Reaction score
2
Points
0
Location
Helsinki, Finland
Website
www.jull.net
Country
If you ever plan to do a track day, you best forget any idea of having a screamer. They'll pull you off after your first lap...
 
Joined
14 May 2007
Messages
180
Reaction score
0
Points
0
Location
Southampton, UK
yeah, i wouldnt mind doing a few track days, i saw a white pulsar Gtir at castle coombe this year for one of the jap shows (cant remember which one now - the one where the nsx stacked) that was going round the track & that had a screamer pipe on it, i thought it sounded evil, i suppose he was either a-lucky they didnt pull him off or b-perhaps he did get pulled off after a few laps??
still, it was just an idea that looks like i must now forget about! lol

:wave:
 
Joined
13 November 2006
Messages
429
Reaction score
0
Points
0
Location
Swindon, UK
Does a screamer pipe mess up the fuelling? Only mention this as the gasses go down a different exit in the pipe above therefore bypassing the O2 sensor.
 
Top